Íme a másolás amire már felhívtam figyelmeteket.
Elkészült a budai 19-es villamos pályájának újjáépítése: hamarosan megint lesz közvetlen összeköttetés Újbuda és a Batthyány tér között. A sínek közét szürke térkő fedi, több méter széles betonsávval „gazdagítva” a budai Duna-partot. Ez a praktikum szempontjából nehezen indokolható: gyomirtózás nélkül felveri a gaz, a pótlóbuszok és nehezebb járművek alatt pedig gyorsan tönkremegy. Meglepő, hogy a füvesítés gondolata a 19-es erre ideálisnak tűnő vonalán nem merült fel az illetékesekben, pedig Prágától Düsseldorfig akad példa akad rá jó példa bőven. A BKV-nek viszont csak negatív tapasztalatai vannak.
Avillamospályák befüvesítése az elmúlt évtizedben lett óriási divat szerte Nyugat- és immár Közép-Európában is. Nem tudjuk pontosan, hol ütötték fel fejüket a fűszálak először, de annyi bizonyos, hogy Hollandia és Spanyolország, közelebbről Barcelona az elsők között alkalmazták a füvesített pályát. Franciaország, ahol újra felfedezték a buszoknál sokkal környezetbarátabb és megbízhatóbb kötöttpályás közlekedést, ugyancsak élenjár: összesen húsz városban található füvesített pálya, csak ott nem alkalmazzák, ahol gumikerekű villamosok futnak.
(Gyengébbek kedvéért: a bal oldali kép az ahogy most kinéz a jobboldali az a füves verzió)